تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/24 - 11:36
کد خبر: 466864

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

امکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه/ ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی/ ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور

امکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه/ ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی/ ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام ابتدایی نیم سال دوم هستند،آخرین جزئیات رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان،ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور،ماجرای ارسال پیامک به دانشجویان بدهکار علوم‌پزشکی،امکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام ابتدایی نیم سال دوم هستند،آخرین جزئیات رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان،ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور،ماجرای ارسال پیامک به دانشجویان بدهکار علوم‌پزشکی،امکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

مشمولان غایب اجازه شرکت در کنکور را ندارند
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون سراسری و قبولی در آن، دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی‌باشند.( جزئیات بیشتر ) 

نمی‌توان داوطلبان کنکور را به تحصیل در علوم‌پایه وادار کردثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی آغاز شد
همزمان با انتشار دفترچه راهنما، ثبت‌نام برای شرکت در دهمین آزمون استخدامی کشور برای جذب نیرو در بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی آغاز شد.
دفترچه راهنمای ثبت‌نام دهمین آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد. این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ و شرکت‌ دولتی) برگزار می‌شود. ( جزئیات بیشتر )

آخرین جزئیات رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان
رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه‌بندی، اظهار کرد: از همه معلمان درخواست می‌شود تا درخصوص بازشدن امکان بارگذاری مدارک تکمیلی صبور باشند. ( جزئیات بیشتر )

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور
 علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از پانزدهم فروردین ماه آغاز شده بود و با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز ۲۴ فروردین ماه به پایان می‌رسد. ( جزئیات بیشتر )

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکورامکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه فراهم شد
دکتر کاظم قهرمان‌زاده رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت نوشت: «با عنایت به استعلام برخی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور مبنی بر رایگان کردن وثیقه خروج از کشور دانشجویان جهت سفر به عتبات عالیات، به پیوست نامه شماره ۶۰۰/۵۰۷۵۲/د مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال می‌شود. ( جزئیات بیشتر )

جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۶۲۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.
دکتر علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده‌اند و داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه می‌توانند نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند. ( جزئیات بیشتر )

ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده
رییس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ شیوه نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویانی که سطح آنها از جهت‌هایی نظیر علمی، فناوری، فرهنگی و غیره بالاتر است مورد حمایت‌های بیشتری قرار خواهند گرفت.
 هاشم داداش پور  ضمن بیان این مطلب به جزئیات شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و اظهار کرد: کار تدوین این آیین نامه از اسفند ماه گذشته در سازمان امور دانشجویان آغاز شده و قرار شد درصدی از دانشجویان را مورد حمایت بیشتر قرار بدهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ای که وزارت علوم دارد با تدوین آیین نامه فوق دانشجویانی که سطح آنها از جهاتی نظیر علمی، فناوری، فرهنگی و غیره بالاتر از سایر دانشجویان است مورد حمایت های بیشتری قرار خواهند گرفت. ( جزئیات بیشتر )

توضیحات سازمان امور دانشجویان به اعتراض درباره هزینه آزادسازی مدرک
سازمان امور دانشجویان با صدور نامه‌ای به اعتراض احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیدبان شفافیت و عدالت درباره موضوع افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان پاسخ داد که به شرح زیر است:
«در خصوص نامه جنابعالی به ریاست جمهوری درخصوص اعتراض به بخشنامه شماره ۴/۱۱۲۸۸۵ مورخ ۷ دی ۱۴۰۱ این سازمان با موضوع افزایش هزینه‌های مربوط به آموزش رایگان موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می‌دارد.( جزئیات بیشتر )

توضیحات سازمان امور دانشجویان به اعتراض درباره هزینه آزادسازی مدرک نمی‌توان داوطلبان کنکور را به تحصیل در علوم‌پایه وادار کرد
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با اجبار و زور نمی‌توان داوطلبان کنکور را به تحصیل در رشته‌های علوم‌پایه وادار کرد. شاید یک نفر به تحصیل در رشته‌های علوم‌پایه رغبت دارد اما به دلیل اینکه در محیط اطرافش اقبالی نسبت به این رشته‌ها وجود ندارد برای تحصیل رشته‌های علوم‌پایه گام برنمی‌دارد. ( جزئیات بیشتر )

ماجرای ارسال پیامک به دانشجویان بدهکار علوم‌پزشکی چه بود؟
صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روزهای پایانی سال گذشته با ارسال پیامک به دانشجویانی که از تسهیلات این صندوق استفاده کرده‌اند، نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقساط هشدار داد که این موضوع با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه شد. در این راستا معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ضمن تایید ارسال پیامک به دانشجویان بدهکار، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد. ( جزئیات بیشتر )

جزئیات ثبت نام دانشجویان غیرایرانی در کنکور ۱۴۰۲
نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیر و پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می شود. ( جزئیات بیشتر )

پرداخت وام تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی حداکثر تانیمه اول اردیبهشت
دکتر حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه با اعلام این خبر گفت: بر اساس ابلاغ اعتبار وام تحصیلی نیم سال دوم 1402-1401 به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، تاکنون وام تحصیلی بیش از 60 درصد از دانشجویان متقاضی وام تحصیلی پرداخت و مبلغ وام به حساب دانشجویان واریز شده است. ( جزئیات بیشتر )

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top